fredag 30 oktober 2009

Tv:n som bakgrund


Rätt eller fel, fult eller fint, för oskarpt och brusigt.....ja så är det kanske men man lär sig otroligt mycket när och om man vågar misslyckas. Så sätt igång och var kreativa på ert eget lilla sätt...och blir bilderna dåliga är det bara att deleta...love delete knappen!!!
Framför tv:n
Sätt olika material, färger över/framför blixten, el eventuella lampor
Belys en blomma med yviga blad och fota genom skuggorna.
Ta ett fint mönstrat lakan och sätt bakom den/det du vill fotografera, belys gärna,.Innan jag hade studiobelysning så hade jag vanliga ikea lampor och bygglampor som jag riktade som jag ville....sen har vi ju dagsljuset som är så fantastiskt, men det ändras hela tiden..
Sätt en gardin vid fönstret med tex håligt mönster så att det blir vackra skuggor.
Presentpapper är fint som bakgrunder, tapeter, fina dörrar, träpaneler, husväggar mm
Fånga skuggor med hjälp att vitt A:4 papper och tryck av.
Denna dag så levde Noelia sig in i Sturart Little filmen, så varför inte ha den som bakrgund...kameran åkte fram och Noelia är nöjd och det är huvudsaken. Och vi hade en mysig stund....bilderna är ju ett ögonblicksverk och inte alls igenommtänkta, dåliga ljusförhållanden osv....oj vad jag har ursäkter....
Kram Maria

1 kommentar:

Sarah sa...

Hej där! Vad mycket bra tips du har!! Ska genast prova!! Tack, tack! Kraaam